söndag 29 mars 2009

Mina Polka Dot Mitts är klara


Jag har börjat sticka pulsvärmare igen och är klar med pulsklubbens marsmönster som var Polka Dot Mitts, jag är väl i och för sig ganska nöjd, men skulle jag göra ett par till så lägger jag nog till ett par mönsterrapporter för att få dem lite längre både vid handleden och vid fingrarna.
Nu ska jag bara leta fram något garn till april månads pulsvärmare, vet ännu inte vad jag ska satsa på.
I morgon bär det iväg till Åland på en liten kryssning, det är sådant man kan göra när det inte finns något arbete som kallar på en. Då det är en pensionärsförening jag och maken ska åka med så passar väl dagens kloka ord riktigt bra. "Det är bra att vara gammal - då har man alla åldrar inom sig."

1 kommentar:

Susanne sa...

Mysigt att åka iväg lite som man tycker, förstår jag:) Förlusta er nu riktigt ordentligt!