torsdag 12 februari 2009

Svaren på hemlisfrågorna

Äntligen har jag kommit mig för att svara på hemlis-frågorna så här kommer de:

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Det blir mest ull eller ullblandningar, är inte så förtjust i enbart akryl garn även om jag har stickat en hel del även i den sortens garner.

2. Vilka är dina favoritfärger?
Gillar de flesta färger.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Skrikiga orange eller gulgröna toner.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Rundstickor i trä och vanliga raka trästickor

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Ca 50 år, med uppehåll under 90-talet, någonstans mellan mittemellan och avancerad tror jag, men det finns mycket kvar att lära.

6. Dricker du kaffe? Te?
Både och, men föredra kaffe.

7. Är du allergisk mot något?
Inte något ätbart, endast katt, hund och häst.

8. Vilken slags musik tycker du om?
Det mesta, även om jag inte är så förtjust i klassisk musik.

9. Favoritgodis?
Inte så förtjust i godis, men en riktigt mörk chokladbit eller en god tryffel kan smaka bra.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Virkar lite, skulle vilja lära mig spinna så det kanske blir någon gång i framtiden

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Jag stickar det mesta men sjalar, sockor, och pulsvärmare har det blivit en hel del av på sista tiden.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Simply Knitting.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Inte just nu, har en del projekt som ligger och väntar på att stickas.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Ja, mitt handledsmått är 16 cm.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Ja, det har blivit några stycken, är med i Pulsklubben 2008.

16. Stickar du sockor?
Ja, med magic loop.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
Jag är en ganska normal storlek 40. Längden är 27 cm och tjockaste stället mäter 24 cm.

18. När fyller du år?
15 april.

19. Stickar du med pärlor?
Ja.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Det mesta, inte så förtjust i deckare.
Ja det var det hela.

Dagens kloka ord: Vad vi bäst behöver i livet är någon, som förmår oss att göra vad vi kan.

3 kommentarer:

Carina sa...

Spännade och se vem som det blir som hemlig kompis den här gången.
Kram

lillprinsen sa...

Hej
från din Hemlisvän.Jag kollar runt ,funderar och planerar

Lissy sa...

Lika spännande varje gång att få en hemlisvän.