tisdag 10 februari 2009

Vart tar tiden vägen?

Tänk vad tiden går, det är över en månad sedan jag var här senast, har under tiden både hunnit anmäla mig till garn & tebyte och hemlis 5, samt fått en utmaning av korvmudden att gå in i mappen mina bilder och räkna fram mapp nr 6 och i den ta fram kort nr 6, där fick jag ett litet dilemma. Mapp nr 6 blir lite olika hur jag räknar fram bildmappar, det ligger en mapp som heter adobe mitt i och skräpar, innehåller inga bilder men räknar jag med den så blir bild nr 6 den här.

Den togs en regnig dag i augusti 2008, när jag och maken var och tittade på dahlior och här kom också Uppsalas Asptrappa med på bild, trappan är till för att Aspen ska kunna vandra uppför Fyrisån för att leka så vi får väl se i vår om det blir någon vandring uppför ån.




Räknar man bort Adobe-mappen så blir bilden en annan, nämligen den här.

Den bilden togs när jag ville ha en bra bild för att använd på bloggen, och maken skulle vara fotograf, jag tycker inte att jag blir bra på kort och då det ju bra att kortet blev så suddigt, (jag använde inte kortet till bloggen).
Nu har jag uppfyllt 3 av uppmaningarna i utmaningen det som nu gäller är att jag ska invitera sex nya bloggare att vara med på utmaningen.

Jag skickar utmaningen till Susanne, Nettans pyssel, Pysseltrollet, Bland garnnystan och sytråd,
Garnängeln, Le och världen ler mot dig, återstår bara sista biten, att länka till dem och tala om att de har blivit utmanade.
Det här är reglerna:
* Gå in i din mapp Mina bilder
* Välj därefter den sjätte bilden i den sjätte mappen
* Visa bilden på bloggen och skriv något om den
* Invitera sex nya bloggare att vara med på utmaningen
* Länka till dem och låt dem veta att de blivit utmanade

Återstår bara att tala om för de inviterade att de har blivit just det.

Måste också svara på hemlisfrågorna, men det får bli en senare fråga, ska åka och handla lite till stickcaféet som Korvmudden och jag anordnar på Storvretabiblioteket ikväll.

Till nästa gång, tänk på att obeslutsamhet kan vara ödesdiger.

2 kommentarer:

Carina sa...

Du var verkligen ur skärpa den dagen. *hi hi*
Jag tycker dock att du bli väldigt fin på kort.

Ska bli spännande om fiskarna vill vandra upp för fyrisån i år. Det kommer nog stå om det i Unt om man har tur.
Kram

Susanne sa...

Tack för utmaningen! Det var riktigt rologt att kolla runt bland mapparna, det har ju hänt en del märker man :) Kram på dig