söndag 1 mars 2009

Mitt garnoch tebytar paket.


Tack snälla Eva för det underbara paketet jag fick här om dagen.
Garnet är handfärgat och en blandning av kashmir och alpacka och så nytt att det inte hade hunnit fått någon banderoll, ni skulle bara känna, det är så mjuk och skönt, ett garn som man kan gå och klämma och känna på hur mycket som helst. Ett spännande te med vinbärssmak och choklad av min favoritsort. Ni förstår att jag blev glad över paketet.

I lördags var jag på fest i Örebro, med lång klänning och frack, god mat och dans till bra musik. Bilresan gick utan problem både dit och hem för oss, tyvärr så var det inte så lyckligt för den bilföraren som hade kört av vägen och hamnat på taket mellan körbanorna, hoppas att det hade gått bra för föraren och ev passagerare.

Stickning var så klart med till Örebro, projektet som skulle färdigställas var en socka med hjärtan på, ett mönster som jag komponerade till alla hjärtans dag, men det blev lite fel i tankeverksamheten när socka nr två skulle stickas det blev två högerstrumpor, har bara bård på höger sida, nu har jag i alla fall ett komplett par med bård på båda sidorna.

Första mars, känner nästan att våren är på väg, dagarna är längre, även om snön fortfarande finns kvar, längtar efter våren tycker vintern blir jobbigare för varje år.
Visdomsordet för idag blir: Det är inte alltid uppbrottet som är det modiga - utan att stanna kvar.

1 kommentar:

Carina sa...

Det var tur att det gick bra på resan. Man vet hur lätta det händer en olycka.

Kul att det äntligen blev en vänster strumpa också. Gör du en till så har du 2 par nya strumpor.