söndag 22 mars 2009

Ett paket i postlådan


Det finns dagar som känns bättre än andra och det är när det ligger ett stort paket i brevlådan, det hände mig här om dagen, närmare bestämt i torsdags, när paket från Garn- och kaffe-bytet låg i lådan. Tack snälla Lena för det fina paketet, sockgarn, stickor i bambu (tror jag att det var) både rundsticka och strumpstickor så att jag kan välja vad jag ska använda vid strumpstickning, två sorters kaffe, jag har inte smakat på dem än men de luktar väldigt gott i mitt skafferi nu, både vanilj och kardemumma. Mörk choklad med apelsinsmak som är så gott, och ett ljus med jordgubbsdoft som får mig att tänka på sommaren. Kan det ha vara bättre. Jag hoppas att allt som Lena hade stoppat i paketet hade kommit fram till mig för det var ett stort hål i paketet när det kom.
Tack än en gång Lena. Jag blev så klart nyfiken och tittade in på Lenas blogg och såg att hon också hade fått sitt bytespaket, lite roligt var det allt när jag såg att det var dotter min som hade skickat paketet. Världen är bra liten.
Maken skulle till Gävle i fredags och då följde jag med och stannade hos min svägerska och mina två guddöttrar som bor där. Några dagar under februarilovet fick vi rå om den ena flickan några dagar och då det slumpade sig så att det var stickcafé på biblioteket den tisdagen så fick hon följa med och sticka hon också. Det blev en mössa av eco ull, hon hade aldrig stickat aviga maskor tidigare så det blev lite nytt för henne, men hon klarade det alldeles förträffligt, eller vad tycks? Riktig bra gjort som första försök, hon själv är jättenöjd.

Dagens kloka ord från Swärds flerårsalmanacka lyder "Innanför skröpliga skal kan man finna ädla pärlor."

2 kommentarer:

Carina sa...

Ja världen är visst bra liten.:)
Vad fin mössan blev då hon var klar. Hon är verkligen duktig.

Lena sa...

Hejsan!!
Allt var med i paketet.Ja,som du skrev,världen är liten..Trodde att jag skickat iväg paketet på fel ställe men med lite koll bland bloggar så var det rätt.
Ha en fortsatt bra dag!!
Sticka/virka lugnt
Lena D