fredag 10 april 2009

Påskpresent

Lagom till påsk låg det ett paket i min brevlåda, avsändare var min hemliskompis, det var ett ganska tungt och tjockt paket som kom, väl tejpat var det också så jag fick jobba riktigt bra för att komma i kuvertet, vet ni att de där gröna kuverten man köper på posten innehåller någon form av grå pappersfyllning, jag vet det nu för det hamnade på mitt köksbord under mitt försök att komma in i paketet. Det är så roligt att få paket och vilket paket sedan. Min hemliskompis ville ha lite tips på vad jag ville ha, men jag hade inga tips att ge henne, tror nog ändå att hon hade ett sjätte sinne när hon satt ihop paketet.
Dottern och jag var på symässan i Kista och på väggen hängde en sjal och jag sa att den har jag beskrivning på men bara på finska så jag måste nog lära mig det för den är så snygg och vad tror ni ligger i mitt paket om inte en beskrivning på sjalen "Reventuli-shawl" och i en engelsk översättning så nu kan jag sticka den. Det är så tråkigt att det inte går att se färgen på garnet, det är ett entrådigt ullgarn i många olika blåa och gröna toner och lite svart är det nog också i. Ljusen kom till användning nästan på en gång.

Så här fint blev det på mitt köksbord när ljusen kom i och tupparna kom fram.

Servetterna kommer fram på påskafton då våra två söner med familjer kommer för att äta påskmiddag, dottern och hennes familj saknas i år då de firar påsk i värmland hos svärsonens mamma.
Tack snälla hemlis för det fina paketet och en riktigt glad påsk önskar jag dig och alla andra som ev läser min blogg.

2 kommentarer:

lillprinsen sa...

Så bra att det blev uppskattat. Vackert påskbord också.
Här har vi underbart vårväder ,vitsippor i skogen och nästan sommarvärme . Det ska fortsätta i helgen också .
Hemlisen

Susanne sa...

Vilket fint påskpaket du fick, härligt lite helgdagar också