lördag 25 april 2009

April månads handledsvärmare klara

De har varit klara ett tag, jag blev bara lite trött då det inte räckte med ett nystan utan jag var tvungen att köpa ett till för att kunna avsluta de sista 8 varven och tummarna, men här kommer bildbeviset på att de är klara. Jag stickade i ett baby alpacka garn mjukt och skönt.
Det har gått troll i min stickning, jag är nästan klar med Revontuli sjalen som påbörjades i måndags, mönstret fick jag från min hemlis och garnet av dotter min, men tro inte att ett och ett halvt hg garn räcker till hela sjalen, skulle säkert behöva garn för ett par varv till, så nu är jag i valet och kvalet om jag ska "sticka baklänges" några varv och avsluta eller om jag ska beställa ett nystan till, jag lutar nog åt att avsluta nu och inte köpa något nytt nystan.

Ska sätta mig i solen en stund med en kopp kaffe innan jag cyklar till affären och köper tidningen, en av kvällstidningarna har en Kalle Anka DVD med som bilaga och den ska jag försöka få tag i, maken har köpt de tidigare men idag har han åkt till Gävle, han skulle ta tåget men Upptåget följde inte tidtabellen utan stannade i Skutskär och han tyckte det var lite långt att gå därifrån så det fick bli bilen, jag måste erkänna att jag inte tycker om att han kör själv, men idag fanns ingen annan lösning.
Dagens kloka ord rå bli: "De flesta människor behöver mer kärlek, än de förtjänar."

2 kommentarer:

lillprinsen sa...

Fina pulsvärmare ,visst är det irriterande när inte garnet räcker. Ser framemot bilder på sjalen.
Din Hemlis

Carina sa...

Jag väntar med spänning på att få se resultatet av sjalen. Garnet var ju så läcker. Synd att det inte räckte enda fram, jag ska skaffa 2 nystan åt dig nästa gång. ;)
Men vad snygga dina handledsvärmare blev. Super najs!
/Carina