måndag 4 maj 2009

Revontuli shawl


Nu är min Revontuli sjal klar, den regnbågsfärgade, som jag fick beskrivningen till av min hemlis och garnet av dotter min, men som vanligt gick det ju inte helt smärtfritt, när jag hade fyra varv kvar tog garnet slut, det kommenterade jag i förra inlägget. När jag hade bestämt mig för att köpa ett nystan till tog det bara ett par dagar från beställning tills jag hade garnet hemma igen. För att få färgerna att stämma måste jag nysta upp det lite, inte heller det något större problem, men på det aviga varvet efter hålvarvet fick vajern på rundstickan för sig att den skulle släppa från fästet, det gjorde mig arg av två anledningar, den första var ju att jag måste backa ett par varv för att få ordning på varven igen men det som gjorde mig mest arg var nog ändå att det var ett par Symfonie wood stickor som jag fick av dottern i julklapp, ett set med 3 olika toppar och olika längder på vajrarna, hade förväntat mig att så dyra stickor skulle hålla lite bättre än billiga metallstickor. Trodde först att tippen hade snurrat upp sig, för det har hänt att den nästan har ramlat av där, men det var vajern som släppt från fästet dåligt tycker jag.
Till slut, har ni tänkt på att alla människor ler på samma språk.

6 kommentarer:

Carina sa...

Guuud vad läcker den blev.
/Carina

lillprinsen sa...

Den blev verkligen läcker ,en riktig glädjespridare. Surt med stickorna ,reklamera den för så dåliga ska de inte vara. Jag är helfrälst på dem och har inte haft något problem än.
Håller på att planera sista paketet. En liten ledtråd ,min blogg börjar på s och heter något kan stickat vara.

Eva S sa...

Hej!
Sitter här och ska sy knappar i en kofta. Så började jag kika runt på bloggar. Nya bloggar på sticka meras lista och nu är jag här.
Kan mycket väl hända att jag kommer tillbaka.
Må gott
Jaha. det strular för mig med kommentaren här också.
Skriver ut adressen här.Den är ju inte hemlig!http://www.eva.sundstrom.st

Emmas dagar sa...

Din sjal blev, trots några missöden på vägen, väldigt fin! :-)

Pia sa...

Den sjalen är ju sååååå vacker! Ha en fin kväll!

lillprinsen sa...

Orolig Hemlisvän undrar om paketet inte kommit fram? Skickades i måndags