söndag 28 december 2008

Julen över

Så var julen över för den här gången, den som vi har väntat på och sett fram emot, vart tog den vägen? Julafton var vi hos dottern och hennes familj, väldigt trevligt, lillkillen tyckte dock att det dröjde väldigt länge tills tomten skulle komma, så julklapparna öppnades redan före middagen, kan tala om att middagen blev mycket lugn. Storasyster C saknades, hon var hos sin pappa över helgen men hon fanns med per telefon ett par gånger under eftermiddagen.
Tänk vilka snälla barn jag har, har jag verkligen gjort mig förtjänt av alla fina julklappar jag fick? hör bara: Harmony Wood utbytbara rundstickor, garn och ett mönster till en mycket vacker sjal av dottern och hennes familj, ett mycket snyggt halsband av äldsta sonen med familj och en vitlöksrivare med tillbehör av den yngre av sönerna och dennes familj. Av maken fick jag en prenumeration på Simply knitting och av min julklappsbytarvän fick jag många fina saker bl a ett klippangarn och en kalender för stickerskor tack så väldigt mycket Marianne. Chokladen försvann fort, den var väldigt god till kaffet. Den runda "pucken" trodde jag var ett måttband när jag klämde och kände på paketen innan julaftonen, men det visade sig vara en handduk, ska bli kul att se hur den blir när den vecklas ut. Än en gång tack för de fina julklapparna.











Annandagen hade vi fullt hus här hemma, konstigt att det av en familj med 3 barn kan bli 15 personer, när barnen har vuxit upp och skaffat egna familjer. Storasyster C saknades även nu, hon var kvar hos pappa.
Det har även blivit en del stickat under julen då jag har följt två julkalendrar, en är klar men den andra har jag bara kommit till den 9 december, den blir nog klar den med så småningom.
I morgon ska jag försöka hinna med att gå på har Uppmaskan stickcafé, det är alltid trevligt att träffa andra stickare och inte bara sitta hemma för sig själv.

Till sist så sa filosofen Seneca som levde mellan 4 f.kr - 65 e.kr att "Vi har inte för lite tid oss tillmätt, men vi slösar för mycket med den."
Kanske något att tänka på inför det nya året.
Gott slut mina vänner och ett Gott Nytt för snart är vi där.

1 kommentar:

Susanne sa...

Låter som du haft en härlig jul! God fortsättning på året, det finns en liten sak på min blogg :) /Kram Susanne