torsdag 13 november 2008

Fredan den 7:de

I fredags var vi, dottern och jag på symässan i Kista, tyckte vi var ute hyfsat tidigt. Hämtade dottern kl 9 för färd till Kista, anlände dit ca en kvart efter öppnandet, inte en parkeringsplats så långt ögat kunde se, det blev till att cirkla runt för att hitta en plats att ställa bilen på, hittade i en till slut, men den krävde fickparkering och det har jag inte gjort sedan jag tog körkort som artonåring. Jag talade alltså om för dottern att fickparkera kan jag inte och hade innerst inne hoppats på att hon skulle säga men då gör jag det, men icke sa nicke. Jag fick bestämma mig för att ta den platsen eller leta vidare jag tog platsen fixade fickparkeringen på första försöket, gissa om jag kände mig stolt.

Prövningarna var inte över när vi äntligen kom fram till mässan, det var hur mycket folk som helst som stod, inte i kö för köandet var obefintligt, så vi ställde oss där vi trodde att det fanns en kassa och se efter en stund var det vår tur att gå in till mässan.

Jag hade inte varit så förutseende att jag hade tagit ut pengar innan jag kom, utan trodde att det skulle finnas en bankomat in på mässan och enligt dottern fanns det en ute i foajen och då orkade jag inte gå ut igen. Det blev inte så mycket handlat men som tur var så fanns det något som tog kort och där handlade jag, det blev 6 nystan Opal sockgarn.

och 2 rundstickor men till dem fick jag låna av dottern.

Dagen blev riktigt lyckad, trots avsaknad av pengar.

Inga kommentarer: